ייעוץ עסקי בעידן הבינה המלאכותית
הבינה המלאכותית הגיעה כרוח סערה לאחרונה לעולמנו והיא נוגעת באין ספור תחומים ויוצרת מהפך מהותי ביותר. אחד התחומים שבהם חשים שינוי דרסטי הוא תחום הייעוץ העסקי כיוון שהוא מאפשר לאנשי המקצוע שעוסקים בתחום זה, להעניק מענה הרבה יותר מקצועי ומבוסס וזאת לעומת ההכוונה שלהם בעבר ללקוחות שלהם.
המהפך הבא בעולם העסקי
תחילתו של המהפך בפן העסקי מתרחש באמצעות הבינה המלאכותית – AI אשר מעניקה ליועצים המיומנים כלי עבודה חדשים לשימושם. בזכותם הם מסוגלים לתת מענה שמבוסס על ידע ולכן הם אינם צריכים לנחש מה יהיה ואיך כדאי להתנהל, כפי שהם נהגו בעבר. זה התחיל באמצעות שיווק מתקדם שבו מופעלות שיטות חדשניות שלא היו מוכרות בעבר. אך מאז כניסת האינטרנט לחיינו השיטות האלו יוצרות הבדל.
זה קורה בתחום הפרסום שבו הדגש הוא על יצירת קידום אורגני, קידום ממומן, רימרטינג, שיווק מאסיבי באמצעות חנויות איקומורס הפועלות on line ועוד.
השפעות אפשריות של בינה מלאכותית על ייעוץ עסקי
הנישות שבהן היועצים העסקיים נעזרים באופציות המגוונות של chat gpt הן:
? חיזוי – עד עתה כל יועץ עסקי שיער השערות מסוימות ובהתאם לכך הציע לבעלי העסקים לפעול בדרך זו אחרת. לפעמים ההצעות האלו הוכיחו את עצמן כמוצלחות ביותר והן יצרו הכנסות ורווחים נאים. אך היו גם מקרים שבהם הסתבר שהשיטות האלו הן לא מוצלחות ולא מתאימות לדפוסי החשיבה של הלקוחות ולסדר העדיפויות שלהם, ולכן המהלך כשל.
אך כעת בזכות הבינה המלאכותית, יועצי שיווק בעידן הדיגיטלי מסוגלים לחשוב כמה צעדים קדימה כשהם מבססים את ההמלצות שלהם על נתוני אמת. כאשר הם משתמשים בטכניקות חדשניות ובחישובים מתמטיים מתוחכמים, הם עשויים לקלוע בול למגמות של השוק ולתוצאות שיתהוו בעקבות כך:
? אוטומציה – המגמה היום היא להפעיל שיטות אוטומציה מתוחכמות במקרים שבהם יש לבצע פעולה מסוימת שוב ושוב. במקום שייגזל זמן רב של העובד, מתכנתים זאת מראש וכך זה קורה באופן אוטומטי כמו לדוגמה כאשר מדברים עם הבוט באתר האינטרנט.
? התאמה אישית – בעבר כששאלו מה זה ייעוץ עסקי, היה ברור שמדובר באדם חכם בעל יכולות מקצועיות אשר מציע לכל אחד מהלקוחות ללא קשר לתחום העיסוק שלו, לבצע פעולות זהות. אך במבחן המציאות לא תמיד השיטה הזו עבדה בכל עסק ולכן כעת כאשר נעזרים בבינה מלאכותית, אפשר לנטרל גורמים לא רלוונטיים ולקבוע אסטרטגיה מדויקת על פי נתונים שמנתחים אותם בזמן אמת.
? קבלת החלטות – אין זה פשוט לקבל החלטות, אבל כשהמידע מבוסס על המציאות העכשווית, יש אפשרות לבצע תהליך מובנה ונכון של קבלת החלטות. חשוב להביא בחשבון את כל ההיבטים ואת כל ההשלכות ורק לאחר מכן לקבוע את דפוסי העבודה החדשים שככל הנראה מתאימים לעסק. זאת תוך ניהול סיכונים והקדשת זמן וחשיבה לתרחישים שונים. בדרך זו רואה היועץ העסקי את העולם בכיוונים הנכונים ביותר ולכן ההחלטות המושכלות שלו מוכיחות ברוב המקרים כי הדרך הייתה נכונה.
המחר נמצא כבר כאן
השוק משתנה בצעדי ענק ולכן כל עסק חייב לצעוד קדימה ולדבוק בחדשנות. כיוון שאם הוא לא יבצע את המהלכים החדשים, הוא יישאר מאחור ולכן המתחרים שלו יפתחו פער עצום מולו. יש תחומים שבהם השוק אינו רחב ואין מקום לכל הגורמים העסקיים הקיימים בו. לכן כאשר בעלי העסק שמתפתחים באמצעות יועצים עסקיים שמבינים את העידן החדש ומעניקים הכוונה ללקוחות שלהם, השמיים הם הגבול וההצלחה ממתינה מעבר לפינה.